Monday, March 11, 2013

Kanak-kanak lelaki berkahwin dengan wanita 61 tahun kerana diarahkan oleh nenek moyang yang sudah mati




Seorang kanak-kanak lelaki yang berusia lapan tahun telah berkahwin dengan seorang wanita berusia 61 tahun kerana hantu nenek moyangnya mengarahkannya melakukannya. Sanele Masilela berkahwin dengan Helen Shabangu, yang pernah berkahwin dan ibu kepada lima orang anak. Sanele, dari Tshwane, Afrika Selatan, berkata dia telah diberitahu oleh nenek moyangnya yang telah mati untuk berkahwin dan keluarganya takut hukuman tuhan, lalu bersetuju untuk mengahwinkannya. Mereka membayar sebanyak £ 500 kepada pengantin perempuan dan £ 1,000 lagi dibayar dihari besar mereka, yang telah dirancang dalam hanya dua bulan.






Berpakaian lengkap dengan tali leher, dan juga saling bertukar cincin, Sanele disahkan mengahwini wanita itu dihadapan 100 orang tetamu. Dia mengejutkan masyarakat, namun keluarganya mempertahankan majlis itu, dan berkata ia hanya ritual dan tidak salah di sisi undang-undang. Ibu Sanele, Masilela Sabar berkata: 'Ini adalah kali pertama ianya berlaku dalam keluarga. Sanele dan pengantin perempuannya tidak menandatangani sijil perkahwinan dan tidak perlu untuk hidup bersama. Kedua-dua telah kembali kepada kehidupan normal mereka.






Sanele hari ini berkata, dia berharap dia akan mempunyai perkahwinan dengan seseorang yang sama umur atau lebih muda darinya suatu hari nanti. Walaupun usia isterinya cukup untuk menjadi neneknya, pengantin perempuan, Helen sangat gembira dengan perkahwinan itu. Helen, yang juga bekerja di pusat kitar semula, berkata: 'Saya telah berkahwin dan mempunyai lima orang anak saya sendiri, tetapi saya tahu bahawa ini adalah apa yang nenek moyang mahu - dan kini mereka gembira dengan pilihan mereka.. -AFP









P/S - $^#&*(*%













.



Sumbiling Man disalin daripada Sumbiling Man RSS Feed Syndication

0 comments:

Post a Comment