Thursday, January 17, 2013

PEREMPUAN LINDUNGAN KAABAH

~ENTRI MELEKAT~








Suka sangat dengan ilustrasi novel yang berwarna biru.. Warna biru memang paling lawakan? :p



Novel tebal yang sangat menarik. Kalau ikut tajuk, dah boleh agak yang novel ni akan sarat dengan ayat-ayat dakwah. Dan yang menariknya, penulis dengan bijak mengolahnya agar lebih santai dan mudah difahami. Novel ini mengisahkan seorang wanita, yang juga seorang ustazah di sekolah, Hanan, yang terpaksa berkahwin dengan seorang lelaki yang jauh berbeza darinya, Fareez. Hanan dan Fareez memang sama sekali tidak ada perasaan kasih apatah lagi cinta diantara mereka sebelum itu.



Keperibadian Hanan yang sempurna, memikat hati Amir, seorang peguam syariah, yang sangat rapat dengannya walaupun dulu dirasakan Hanan seperti adiknya sendiri. Juga tidak ketinggalan, Alex, lelaki yang terpikat dengan agama islam, mula serius dengan niat itu apabila terjumpa dengan Hanan, tanpa dirancang. Namun ibu Fareez, yang juga ibu angkat Hanan, menjodohkan Hanan dan Fareez atas alasan, Hanan akan membimbing Fareez kembali kepada islam dan meninggalkan kehidupan liarnya. Hanan berkorban kerana membalas budi ibu Fareez yang menyayanginya setulus hati sejak dia kecil dan kehilangan ibu bapa.



Mari dapatkan novel hebat ini, dan ketahui cara Hanan bertahan dengan sikap Fareez, disamping memenangi hati lelaki yang bergelar suami ini sambil membawa Fareez kembali kepada islam. Adakah Fareez akan jatuh hati dengan seorang ustazah? Tidur pun pakai baju kurung? alahai........






Tajuk : Perempuan Lindungan Kaabah

Penulis : Hana Ilhami

Halaman : 846 muka surat / 113 bab

Harga : RM28 / RM31












P/S - Recommended by Lulu Caldina











.



Sumbiling Man disalin daripada Sumbiling Man RSS Feed Syndication

0 comments:

Post a Comment