Tuesday, October 8, 2013

Banglo RM7.2 juta: Terima kasih Nora Danish



KUALA LUMPUR: Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) hari ini merakamkan uacapan jutaan terima kasih kepada pelakon Nora Danish di atas pengakuan wujudnya sebuah banglo RM7.2 juta yang dibeli oleh Nadem Nazri, anak kepada Menteri Pelancongan, Datuk Seri Nazri Aziz.

Menurut Pengarah Propaganda SAMM Edy Noor Reduan, pengakuan Nora Danish semalam sekaligus menguatkan lagi persoalam bagaimana seorang anak menteri boleh memiliki sebuah banglo bernilai RM7.2 juta.

"Bagaimana anaknya dapat membeli banglo ini? Adakah dia layak? Adakah dia membeli dengan tunai? Jika melibatkan pinjaman bank berapa banyak pinjaman dibuat dan berapa jumlah tunai yang dibayar? Bagaimana bank boleh memberikan kelulusan bernilai jutaan ringgit kepadanya, adakah kerana dia anak menteri?"

"Walaupun Nora mengaku bahawa rumah mewah yang dibeli itu bukan untuk dirinya, namun sekurang-kurangnya kewujudan banglo tersebut sudah cukup menggugurkan keraguan munasabah pendedahan SAMM minggu lalu," katanya.

Dengan pengakuan Nora itu juga katanya, SAMM menggesa pihak SPRM dan Lembaga Hasil Dalam Negeri sedia untuk membuka fail siasatan ke atas anak menteri itu.

Beliau juga berkata, SAMM bersedia tampil memberi kerjasama kepada pihak berwajib dengan membawa dokumen-dokumen yang berada di tangan.

"Maka SAMM tampil membuat pendedahan di atas maklumat awam. Kepada pak menteri, jawablah dengan tenang, jika anakmu membeli istana, dari mana datang kewangannya," katanya.


Sumber : Malaysia Chronicle

0 comments:

Post a Comment